"Kom in actie!"
De campagne heeft als slogan: “Kom in actie!”. Hiermee wordt zowel het in actie komen om te solliciteren bedoeld, als de actieve houding die past bij de functies lifeguard en zweminstructeur. Werken in een zwembad betekent een sportieve en verantwoordelijke baan, het borgen van zwemveiligheid voor de badgasten en het voorkomen van calamiteiten staan voorop. In het werk wordt veel contact gelegd met de badgasten en wordt er aangespoord tot het hebben van plezier binnen de zwemaccommodatie.
“We vinden het ontzettend belangrijk dat alle Amstelveense kinderen zwemlessen kunnen volgen”, zegt wethouder Raat. “Om de wachtlijsten hiervoor te verkorten is niet alleen extra zwemwater nodig, maar nog belangrijker; voldoende gemotiveerde zweminstructeurs. Zwemveiligheid is een van onze prioriteiten. We zijn ontzettend blij met de huidige enthousiaste zweminstructeurs en hopen dat De Meerkamp met deze campagne meer collega’s binnenhaalt.”
Leren zwemmen is van levensbelang
De eigen medewerkers van zwembad De Meerkamp staan model voor de campagne uitingen. Als geen ander weten deze medewerkers hoe belangrijk het is om te leren zwemmen. Het is dé reden dat ze voor dit vak hebben gekozen, mensen iets leren waar ze heel veel plezier aan kunnen beleven. Vanuit het maatschappelijke belang wordt de wervingscampagne ook gericht op potentiële medewerkers die nog niet zijn opgeleid tot zweminstructeur of lifeguard, uiteraard wel zwemvaardig zijn en het vak moet hen wel aanspreken. De mogelijkheid bestaat namelijk om een interne opleiding te volgen en tegelijkertijd te werken en stage te lopen in het zwembad. “Hoe mooi is het om passie en talent samen te laten komen in een sportieve en maatschappelijke omgeving”, aldus Frouke van Griensven, Senior Manager HR van AmstelveenSport.
Kijk voor de vacatures van lifeguard en zweminstructeur op: amstelveensport.nl/vacatures